Kayama 2009.09.25. 08:07

IVAO - csapó 1.

Nos, tegnap már "mutattam", mi az a hely, ami (számomra) különleges dolgokba engedett betekintést. Ez a hely az IVAO. Itt egy nagyszerű csapatban lehetőség van együtt repülni hálózaton belül a többi pilótával, lehetőség van légiirányítást tanulni, irányítani a légtérben a pilótákat... Internetes játék... De valamiért, mióta ismerem, képtelen vagyok úgy gondolni erre az egészre, mint egy egyszerű online játékra. Oktatási anyagok, oktatók, tanulási-fejlődési lehetőségek, rendezvények, természetesen szabályok... Ez egy hihetetlen összetett, komplex rendszer, a világ minden tájáról előforduló emberekkel, akik repülnek, irányítanak..

Őszintén szólva, néha még mindig nem hiszem el... Nekem ez hatalmas élmény, nagy dolog. Oké, most mondhatod, hogy "de hát már a huszonegyedik századot írjuk, mi ebben a nagy dolog?"... Elmondom, nekem mi az.... Nem vagyok már tini, tán a középkorú jelző jobban passzol (már) rám, de nem volt még lehetőségem igazából repülőn ülni... Reptéren sem jártam egészen az elmúlt pár napig (illetve, május elejéig - de az egy egészen más történet :) ). Szóval, nekem ez nagy szám...

A repülés-irányításról meg mindig is úgy gondoltam (filmeken láttunk már ezt-azt), hogy na, EZ az a dolog, amit soha az életben nem csinálnék! Ki van zárva.... Ehhez képest, az IVAO-n elsőként ezt akartam megtanulni! Jelentkeztem is oktatásra, jártam, figyeltem, megfigyeltem, hallgattam a többieket... Aztán egyszer én is bemerészkedtem...

Hatalmas élmény. Bár tudom, hogy itt nem forog valós emberélet veszélyben, ha valamit elbénázok, de valós emberekkel beszélek, akik ugyanúgy ülnek egy-egy számítógép előtt, mint én.. Ráadásul, azért itt képben kell lenni (mint a valóságban) jó pár dologgal... Viszont, meglepve vettem tudomásul, hogy míg a suliban földrajzból sosem voltam a toppon, itt egyszerűen ragadnak rám az infók... :) Tulajdonképpen - azt hiszem - beleszerettem a légiirányításba.

Aztán úgy április tájékán szert tettem életem első joystick-jára is... Azóta tanulgatom a repülés "művészetét" is... De ez egy külön fejezet lesz :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr541405636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása