Kayama 2009.10.01. 22:35

Heli-buli

Helihó! Izé, halihó! Vicces dologra szántam rá magam ma este. Beleültem (virtuálisan, természetesen) egy helikopterbe :) Gondoltam, kipróbálom, milyen helikoptert vezetni. Itt jegyzem meg csendben, igazából még a repülőgép-vezetést sem sikerült elsajátítanom, rengeteg homályos folt és megtanulásra, megértésre váró terület van ott is... Ehhez képest, a puszta lelkesedés és egy szimpatikus joystick segítségével kipróbáltam, milyen helikoptert vezetni, helivel repülni... Azt kell mondjam, az élmény határozottan érdekes volt! Miért is?

Lássuk csak... Először is, egy helikopter picurkát más módon repül, mint egy repülőgép (a miértjét és a kapcsolódó műszaki, technikai, és egyéb infókat most hagyjuk). Másodszor, repülőgépekkel kapcsolatban már van minimális tapasztalatom, és ráadásul segítettek is, hogy azt hogy kell vezetni, kezelni, ilyesmi. A helibe gondolom-formán ültem bele, kipróbálás címszó alatt. Harmadszor, mint fentebb említettem, még a repülőgép-kezelési ismereteim is igencsak csökevényesek. Tényleg hatalmas mázli, hogy itt valós emberélet nem igazán forog kockán. Bár, ha jól belegondolunk, online repülés esetén, ha hülyeséget csinálunk, pilóta-társaink, avagy a minket irányító légiirányítók még korrektül agyvérzést kaphatnak - ezáltal maradandó károsodást szenvednének...

Helikopter. Tapasztalatok: naaaaaaaaaagyon más, mint a repülő. Nehezebb, bonyolultabb... Nekem legalábbis. Ráadásul, nulla felkészültség mellett vicces is (bár szerintem ez már a rossz vicc kategória). Azt hiszem, amíg a repülőgép-vezetést el nem sajátítom megfelelően biztonságos szinten, addig nem fogok ügyetlenkedni a helikopterekkel sem. Más kérdés, hogy akivel ma repülni terveztünk, heli-leszállóhelyes (helipad) "célpontokat" adott. Ott repülő nem igazán száll le-fel... Nem baj, majd holnap átbeszélem vele a dolgokat ;)

Mára ennyi. "I believe I can fly......" ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr321421841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása