Először is, Boldog Új Esztendőt mindenkinek, aki (velem együtt) idén most jár erre először...

Rég jártam a blogomban, ugyanis a tavalyi év vége és az idei év eleje igen mozgalmasan, feladatokkal bőven megszórva zajlik. Kicsit felgyorsult, kinyílt körülöttem a világ az utóbbi időszakban, én meg igyekszem felvenni a ritmust és tartani a lépést... Nem mindig egyszerű, de - bevallom őszintén - NAAAAGYON élvezem!

Szóval! Láttam egy felettébb érdekes videót az előbb. A videó közzé tevője, valamint a repterek szabályai szerint egy repülőgépnek a gurulóúton maximum 30 km/h sebességgel lehet haladni. A videóban szereplő masina azonban kissé rally-sra vette a figurát, és kifejezetten tempósan közlekedett még leszállás után is.

Mivel a felvétel szerint minimum vizes volt a pálya és a gurulóút (tehát előzőleg eshetett az eső), biztosan nem volt tökéletes a tapadás.. De basszus! Konkrétan olyan érzésem támadt, hogy a pilóta befaroltatta a gépet a pálya végén a taxiútra... De nem is ez a lényeg, mert elvetemült pilóták, szabályokat lazábban kezelő személyzet előfordul a világban, de! Milyen géppel is csinálták ezt a manővert? Egy An-26-os "járgánnyal"...

Aki ismeri ezt a típust, az biztos azt mondja, hogy ez egy erős, megbízható masina, szépen repül, jól gurul, teszi a dolgát... Aki meg engem ismer, az már sejtheti, mi lehet a gondom a dologgal...

Az önmagában véve nem gond, vagy nem fontos a probléma (inkább meghökkenés) szempontjából, hogy egy teherszállító repülőgépről beszélünk. De, megfigyelve a repülőgép kinézetét, szerkezetét, az általam említett farolásos feeling ezzel a modellel kifejezetten extrém mutatvány... Ugyanis, az 'Ordító egér' futóművei úgy vannak elhelyezve, hogy van ugye az orrfutó, a szokásos helyén, meg a két másik futómű - NEM a gép törzsén! Hanem, a szárnyon elhelyezkedő hajtóműhöz van dugva (szőkenősen fogalmazva, a hajtóműből lóg lefele...). Érdemben maga a törzs csak a nózija alatt rendelkezik kerékkel... A többi a két szárny közepén van................

A kerozinos srácok egyszer már lencsevégre kapták ezt a repülőt, és IDE kattintva meg is lehet tekinteni a fantasztikus képes beszámolót a masináról kívül-belül. Azonban nekem továbbra is az jár a fejemben, hogy egy ilyen manővert egy ilyen géppel megcsinálni...... Jó ég....

Közben eltűnődtem azon is, hogy vajon nem csak a kamera szöge tréfált-e meg, de ezt döntse el mindenki saját maga. Ugyanis már mutatom is azt a bizonyos felvételt. Jó szórakozást hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr13593830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RZoli86 2012.01.20. 17:35:20

Igen-igen, a jó öreg An-26, az a turboprop repülőgép, ami a világon a legjobb hatásfokkal alakítja a kerozint hanggá. Sugarasban meg ott a C5, hát az sem kispálya.

A videóról: gyanítom, hogy hallottak a HA-LONándor eseményéről, és csak megmutatták, hogy is kell ezt jól csinálni :)
www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-6Q8/0990521/L/&sid=d16525b0a6494beb94b0535e24108538

ksgy · http://x-plane.hu 2012.01.20. 19:29:28

Hat, ennel a sebessegnel meg egy auto sem csuszott volna meg, nem hogy egy ilyen sulyu gep :)

De tegyuk fel, hogy jeges is a futo/gurulout kombo: a gep sulypontja erosen a fofutokhoz van kozelebb, tehat ott van nagyobb sulyterheles. Ha jeges lenne az ut, pilota nekiallna futobol kormanyozni (ekkora sebessegnel mar nem sok haszna van az oldalkormanynak) es elfordulna az orrfuto, mi tortenne?

Mivel ott van a kisebb suly (a fufutokhoz kepest) igy egyszeruen menne tovabb egyenest a gep, vagy csak nagyon kicsit kanyarodna. Tehat ahhoz, hogy egy gep rallysan forduljon be egy ilyen taxiutra, ahhoz erosen orrneheznek kell lennie, es minimum berantani a fufuto fekeket... ha egyaltalan lehet oket kulon :)

...szerintem :)

Kayama 2012.01.20. 20:36:43

Valószínűleg csak a hozzá nem értésem és a fura érzeteim mondatták (íratták) velem, amit leírtam, és valószínűleg nincs is igazam :) Nekem ettől még a látvány és az egész, így, ahogy van, érdekes volt :) Meg hát, eddig fel sem tűnt, hogy az An-26-osnak hol vannak a futói...
süti beállítások módosítása