Kayama 2009.11.11. 07:31

Készülök...

Korábban talán, mikor nagyjából megpróbáltam bemutatni az IVAO-t, és azt, miért is kedvelem, említést tettem az IVAO Akadémiájáról is. Arról is írtam, úgy emlékszem, hogy itt lehet tanulni, fejlődni, tovább lépni, ha az ember azt szeretné. Ráadásul, mindezt nem csak úgy, hogy most repülgetek, irányítgatok, és ahogy gyűlnek az irányított vagy repült órák, egyre feljebb és feljebb jutok valami ranglistán... Nem, itt vizsga van, írásbeli, illetve írásbeli és gyakorlati vizsga, mind irányító, mind pilóta számára. Tehát, illik felkészülni egy-egy vizsgára.

Nem igazán döntöttem még el, mennyire térjek ki részletesen a vizsgákra, és a kapcsolódó szabályokra, egyebekre, de most mégis, pár szó erejéig...

Az elején bizonyos szint eléréséhez elég megfelelő mennyiségű online óraszám. Ez irányítóknál, pilótáknál egyaránt úgy néz ki, hogy a "belépő" szint után az első "fokozat" automatikusan, 10 online óra után megadatik. Ezért konkrétan még nem kell tenni semmit, (bár illik aktívan eltölteni) betöltött 10 óra után jár... A következő szint azonban (irányítónál, pilótánál egyformán) 25 online óra minimummal szerezhető meg, valamint egy sikeres írásbeli vizsgával. Ez egy teszt, feleletválasztós, angol nyelven (ugyebár, a repülés hivatalos, egységes nyelve az angol...). Ezt a vizsgát a légiirányítás részből már korábban sikeresen letettem. Viszont, mivel igazából mostanában kezdtem érdemben repülni, lassan eljön az ideje, hogy nekifussak a pilótákra vonatkozó írásbeli vizsgának. A minimum repült óraszámom megvan már, csak a tudást kell(ene) mellé tenni.

Miért is van szükség ezekre a vizsgákra? Azért, mert az IVAO-n szoktak különféle rendezvényeket szervezni (divízión belül, illetve több divíziót érintő rendezvényeket is), amelyeken megfelelő szintek nélkül például nem lehet irányítani, vagy repülni. Illetve, nem is igazán jó ez a megfogalmazás...

Mondjuk úgy, megéri magasabb "rangot", tudásszintet elérni, mert sokkal több lehetőségünk lesz mind a repülés, mind az irányítás területén.

Természetesen, az általam most elérni kívánt szintek fölött további kategóriák vannak, és ott - ahogy már említettem - nem csak írásbeli, hanem bizony gyakorlati vizsga is kell a szintváltáshoz. Irányítóknak megfelelő számú és időtartamú légi forgalmat kell tudni kezelni, pilótáknak repülési eljárásokat kell tudni repülni...

Nos, nekem most a 25 órát követő pilóta-vizsga lett a célom. Ezzel kapcsolatban át kell néznem pár kézikönyvet, leírást... Célszerű az Akadémián is utána néznem pár dolognak, ugyanis a tegnapi repülés kapcsán (is) rájöttem, nem vagyok még kész a megmérettetésre. Vannak még homályos foltok szerény tudás-morzsáim között, amiket a) át kell olvasnom, b) meg kell kérdeznem. Viszont, az is szimpatikus ezen a hálózaton, hogy nem hajt a tatár, csinálhatok mindent a saját ritmusomban. Nem haragszik meg rám senki azért, ha 25 óra után azonnal nincs még meg a minősítés, nem verseny ez, ahol mindenképp győzni kell, vagy lekörözni bárkit is. Ráadásul, eddig bárkihez fordultam segítségért, mindig megkaptam a kívánt információkat.

Tény, hogy valahol már vártam a bűvös 25 órát, most mégis úgy érzem, nem kell fejjel menni a fotocellás ajtónak... ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr601517170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása