2010.10.21. 09:47
Hercules
A nemkicsi. A dömper. A dög... Egyelőre ilyen jelzőkkel bírom illetni - meg kell szokjam ezt a méretet. Tegnap is aktívan tettem a megszokás érdekében. Online lerepültem a Rapid tour aktuális legjét a Herculessel... Ráadásul, még tanúim is lettek :D
Szóval, akkor kezdjük az elején... Zsebkendőszigetről már írtam az előző bejegyzésben, ahová ma este csütörtöki repülést teszünk... A Rapid túra kapcsán botlottam bele ebbe repterecskébe. Azóta már tájjavító kiegészítőm is van hozzá, és a látvány még extrább. Azonban, tegnap meghirdetésre került a Rapid túra következő szakasza, ami a Lord Howe Szigetről visszatér az ausztrál kontinensre, annak egyik partközeli repterére. Gondoltam hát egy merészet, és este úgy döntöttem, online viszem a madarat tovább. Irányítás nincs arrafelé, tehát nem kell még azzal is bajlódni, elég lesz a rövid pálya és a nagy gép párosítása.
Amikor bekapcsolódtam a hálózatba, láttam, hogy egyik portugál pilótatársam már szeli az eget a saját madarával. Mivel úgy véltem, mindenki számára biztonságos távolban van, és más még nincs a reptéren, "gyorsan" "felszálltam". Igen, kettős idézőjellel... Lényeg, hogy levegőbe emelkedett a Hercules, beállítottam az irányt, magasságot, és hagytam repülni a gépet. Nem sokkal utánam újabb portugál pilóták kezdték meg ezt az utat - így egy szem Sasként (Hungarian Eagles) egy rakás portugál tigris (SOF Tigers) között találhattam magam :)
Összességében jó kis út volt. Az automatikára bíztam most a nagyját, így nem volt gond az eső és a 20 csomós oldalszél sem, de a célreptérhez közeledve már újra átvettem az irányítást. Kicsit elszámoltam a pályairányra fordulást, kicsit előbb sikerült letenni a gépet, mint ahol a pályaküszöb volt - ám minden és mindenki épségben maradt. (Na jó, néhány fát letaroltunk...)
A végére szépen felálltunk az előtérre, és csináltam fotókat is. Íme, a csapat az ausztrál Williamtown RAAF bázison (YWLM). (Az a középső fehér az én masinám :) )
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 10:13:54
Kayama 2010.10.21. 10:19:20
Super 64 2010.10.21. 10:49:41
Sok múlik azon, mennyi keró ill. teher van a gépben, ez - bár ezzel nyilván nem sok újat mondok - nagyban befolyásolja a leszállási paramétereket. (Mindenképpen érdemes tanulmányozni a típus manualját.) Közel az átesési sebességhez (+full flaps) elég jól el lehet ügyeskedni a leszállással, csak az egyik kéznek mindig a gázkar(ok)on kell lennie és a legkisebb gyanús jel esetén azonnal előre kell azt vágni. Lassítani vagy újra próbálkozni könnyebb, mint megmagyarázni, hogy miért esett le a madár... :)
A joy esetében csekkold az érzékenységét (settings - controls sensitivities: a simple módnál legegyszerűbb teljesen jobbra húzni a csúszkát), ill. esetleg konfiguráld újra a joyt, időnszakonként elállítódnak ezek a kütyük...
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 17:11:01
Namármost a c-130 nál full flaps-nél leszálláskor nem tudtam pozitív tartományba hozni az AOA-t, folyamatosan -1,5, -2.0 fokon állt a gép orra, teljesen visszavett gáznál, 700fpm-es süllyedésnél. A sebesség 100 és 105 KIAS közt ingadozott.
A joyra vonatkozó tippet köszi, de minden repülés előtt kalibrálok, állítgatok, rettent fos, ótvar, szar, undorító (nem kívánt törlendő) joystick-ot használok, sajnos.
De most kedvet is kaptam a repüléshez, lehet, kiposztolom ha jól sikerül. majd nézzetek fel a blogomra.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 19:10:08
Kayama 2010.10.21. 19:23:32
@Super 64: Neked milyen modelled van? Fizetős? Free?
Super 64 2010.10.21. 19:39:18
@Kayama: Szimkapitányt használok, fizetős: kb. 3.000,- HUF-ot kértek (akkor) az alapcsomagért és ugyanennyit a Super Herki kiegészítőért. Ennyit simán megér (a Super nem, mert az csak külsőleg és repdinamikailag Super - a fülke a régi maradt).
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 20:46:37
Egyébként egy fizetős repülőm mégis van: RFP 742. De amikor én töltöttem le, akkor már freeware volt...
De, hogy miért lógatja a nóziját a Herki...egyelőre nem tudom.
Super 64 2010.10.21. 21:01:04
Trimm-mel elvileg lehetne segíteni a dolgon - elvileg, mert sajnos erre sincs garancia.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 09:38:39
Nem tudom, hogy te mivel szoktál-szeretsz repülni, de javaslom kipróbálásra Milton Shupe gépeit. Érdemes AVSIM-en rákeresni, díjnyertes gépeket csinál. Én a DHC7-esét használom néha, az nagyon jó, szerintem.
Super 64 2010.10.22. 13:44:37
Jó gépei vannak, néha repkedek ilyen gépekkel is, de elsősorban a katonai gépeket gépeket preferálom: minél hosszabb lángcsóvát ereget, annál jobb. :D
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 17:40:31
Kayamának már írtam egyszer: pacifista vagyok, nem szeretem a katonai gépeket, meg úgy nagyjából semmit, amivel ölni lehet. De azért majd egyszer adhattok díszkiséretet, ha végre sikerül online repülnöm... :)
Kayama 2010.10.22. 18:12:50
@Immo! a összejön, szerintem nagyon szívesen díszkisérünk :)