Kayama 2010.10.21. 09:47

Hercules

A nemkicsi. A dömper. A dög... Egyelőre ilyen jelzőkkel bírom illetni - meg kell szokjam ezt a méretet. Tegnap is aktívan tettem a megszokás érdekében. Online lerepültem a Rapid tour aktuális legjét a Herculessel... Ráadásul, még tanúim is lettek :D

Szóval, akkor kezdjük az elején... Zsebkendőszigetről már írtam az előző bejegyzésben, ahová ma este csütörtöki repülést teszünk... A Rapid túra kapcsán botlottam bele ebbe repterecskébe. Azóta már tájjavító kiegészítőm is van hozzá, és a látvány még extrább. Azonban, tegnap meghirdetésre került a Rapid túra következő szakasza, ami a Lord Howe Szigetről visszatér az ausztrál kontinensre, annak egyik partközeli repterére. Gondoltam hát egy merészet, és este úgy döntöttem, online viszem a madarat tovább. Irányítás nincs arrafelé, tehát nem kell még azzal is bajlódni, elég lesz a rövid pálya és a nagy gép párosítása.

Amikor bekapcsolódtam a hálózatba, láttam, hogy egyik portugál pilótatársam már szeli az eget a saját madarával. Mivel úgy véltem, mindenki számára biztonságos távolban van, és más még nincs a reptéren, "gyorsan" "felszálltam". Igen, kettős idézőjellel... Lényeg, hogy levegőbe emelkedett a Hercules, beállítottam az irányt, magasságot, és hagytam repülni a gépet. Nem sokkal utánam újabb portugál pilóták kezdték meg ezt az utat - így egy szem Sasként (Hungarian Eagles) egy rakás portugál tigris (SOF Tigers) között találhattam magam :)

Összességében jó kis út volt. Az automatikára bíztam most a nagyját, így nem volt gond az eső és a 20 csomós oldalszél sem, de a célreptérhez közeledve már újra átvettem az irányítást. Kicsit elszámoltam a pályairányra fordulást, kicsit előbb sikerült letenni a gépet, mint ahol a pályaküszöb volt - ám minden és mindenki épségben maradt. (Na jó, néhány fát letaroltunk...)

A végére szépen felálltunk az előtérre, és csináltam fotókat is. Íme, a csapat az ausztrál Williamtown RAAF bázison (YWLM). (Az a középső fehér az én masinám :) )

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr732387900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 10:13:54

A leszállás trükkös, nekem nem sikerült még eltalálnom a jó fékszárny-sebesség-trim beállítást. Valamiért nem tudom teljesen alapra visszavenni a gázkart.

Kayama 2010.10.21. 10:19:20

Tegnap nagyon éreztem, hogy ez a masina SOKKAL nagyobb, lomhább, másabb, mint amihez szokva vagyok... De, ha megtalálod a megfelelő beállítást, megköszönöm, ha megosztod velem :)

Super 64 2010.10.21. 10:49:41

@immortalis:
Sok múlik azon, mennyi keró ill. teher van a gépben, ez - bár ezzel nyilván nem sok újat mondok - nagyban befolyásolja a leszállási paramétereket. (Mindenképpen érdemes tanulmányozni a típus manualját.) Közel az átesési sebességhez (+full flaps) elég jól el lehet ügyeskedni a leszállással, csak az egyik kéznek mindig a gázkar(ok)on kell lennie és a legkisebb gyanús jel esetén azonnal előre kell azt vágni. Lassítani vagy újra próbálkozni könnyebb, mint megmagyarázni, hogy miért esett le a madár... :)
A joy esetében csekkold az érzékenységét (settings - controls sensitivities: a simple módnál legegyszerűbb teljesen jobbra húzni a csúszkát), ill. esetleg konfiguráld újra a joyt, időnszakonként elállítódnak ezek a kütyük...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 17:11:01

@Super 64: első repüléskor minden tartályt (és terhelést) 80%-ra állítok minden gépben, hogy "érezzem a súlyát" a "berepüléskor". (remélem értitek mire gondolok) Csinálok néhány felszállást és cruise-olást 7.000 lábon, aztán elkezdem kipróbálgatni a leszállást, általában 40%-os üzemanyag, és full terhelés (cargo v. utasok) mellett.

Namármost a c-130 nál full flaps-nél leszálláskor nem tudtam pozitív tartományba hozni az AOA-t, folyamatosan -1,5, -2.0 fokon állt a gép orra, teljesen visszavett gáznál, 700fpm-es süllyedésnél. A sebesség 100 és 105 KIAS közt ingadozott.

A joyra vonatkozó tippet köszi, de minden repülés előtt kalibrálok, állítgatok, rettent fos, ótvar, szar, undorító (nem kívánt törlendő) joystick-ot használok, sajnos.

De most kedvet is kaptam a repüléshez, lehet, kiposztolom ha jól sikerül. majd nézzetek fel a blogomra.

Super 64 2010.10.21. 17:25:00

@immortalis: Hmm. Ez érdekes. Melyik Herki modellt használod?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 19:10:08

A használattól még messze vagyok.... kipróbáltam csak. :) www.simshed.co.uk/c130.html

Kayama 2010.10.21. 19:23:32

@immortalis: Neked legalább van rutinod a nagyobb gépekkel repülés terén :)

@Super 64: Neked milyen modelled van? Fizetős? Free?

Super 64 2010.10.21. 19:39:18

@immortalis: A Simshed nem rossz csapat, de nem lenne szabad ennyire lógatnia az orrát.

@Kayama: Szimkapitányt használok, fizetős: kb. 3.000,- HUF-ot kértek (akkor) az alapcsomagért és ugyanennyit a Super Herki kiegészítőért. Ennyit simán megér (a Super nem, mert az csak külsőleg és repdinamikailag Super - a fülke a régi maradt).

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.21. 20:46:37

@Super 64: csak azért nem veszek fizetős addont, mert a mostani gépem nem viseli el... A hamis-másolt szoftver ugyebár bűűűűűűn, az nálam nem játszik. (és ez nem vicc, már volt ilyen feljelentés miatt házkutatás nálam...de ez egy másik történet)

Egyébként egy fizetős repülőm mégis van: RFP 742. De amikor én töltöttem le, akkor már freeware volt...

De, hogy miért lógatja a nóziját a Herki...egyelőre nem tudom.

Super 64 2010.10.21. 21:01:04

@immortalis: Alapvetően az a baj az FS repcsijeivel, hogy nem egyszerű jól megcsinálni a repdinamikájukat. Azt hiszem, egy kezemen meg tudnám számolni azokat a gépeket, amelyeket úgy csináltak meg, hogy abba nem lehet belekötni: stimmel a sebessége (különféle tömegeknél és magasságokon is), a fogyasztása, csúcsmagassága, stb. Ja, és a súlypontja is. :)
Trimm-mel elvileg lehetne segíteni a dolgon - elvileg, mert sajnos erre sincs garancia.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 09:38:39

@Super 64: megnéztem, az FS-ben a simshed Hercules-nek a súlypontját...Lehet, hogy nem véletlenül lógatja az orrát...a COG a gép orra hegyén van, bármilyen terhelési beállításnál. :(

Nem tudom, hogy te mivel szoktál-szeretsz repülni, de javaslom kipróbálásra Milton Shupe gépeit. Érdemes AVSIM-en rákeresni, díjnyertes gépeket csinál. Én a DHC7-esét használom néha, az nagyon jó, szerintem.

Super 64 2010.10.22. 13:44:37

@immortalis: Mindig bosszant, amikor egy jobb sorsra érdemes modellnek elizélt konfigja vagy dinamikája van... :(

Jó gépei vannak, néha repkedek ilyen gépekkel is, de elsősorban a katonai gépeket gépeket preferálom: minél hosszabb lángcsóvát ereget, annál jobb. :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 17:40:31

@Super 64: én meg úgy vagyok vele, hogy annál jobb, minél többen ülnek mögöttem... 737, 747, 777....és majd egyszer a 787. :)

Kayamának már írtam egyszer: pacifista vagyok, nem szeretem a katonai gépeket, meg úgy nagyjából semmit, amivel ölni lehet. De azért majd egyszer adhattok díszkiséretet, ha végre sikerül online repülnöm... :)

Kayama 2010.10.22. 18:12:50

Ízlések és repülőgépek :) Lényeg a kerozin ;)
@Immo! a összejön, szerintem nagyon szívesen díszkisérünk :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 18:18:26

@Kayama: nem tudom ezeket a szarokat telepíteni :(

Kayama 2010.10.22. 18:29:46

@immortalis: Továbbra sem? ... Valami olyasmi rémlik, hogy fontos a sorrend... Megpróbálok kiötölni valamit...
süti beállítások módosítása