Kayama 2016.09.01. 22:07

Chinook...

Remek masina fotója jött szembe velem az előbb. Egy CH-47 Chinook. Amikor aktíva(bba)n szimulátoroztam, legnagyobb részt katonai masinákkal jöttem-mentem a virtuális égbolton. Szerettem, mert nem szokványos, nem (bocsi, ne kövezzetek meg... ;) ) "uncsi" utasszállító masinák, ahol bepötyögi az ember az FMC-t, és vagy simán elrepked A-ból B-be (miközben egy kis segédprogram szimulálja, hogyan érzik magukat az utasok), vagy a létező összes hibával, bird-strike-al, turbulenciával, fekvőrendőrrel tűzdelt utat repül, mint ahogy Schaf barátom szokta :)

Lényeg, hogy nem szeretném én lenézni az utasszállítókkal repülőket, Isten ments'... Nekem egyszerűen azok a gépek nem esnek kézre.... Főleg, mióta jártam szimulátorban, és rájöttem, hogy konkrétan nem érem el a Boeing pedálját............ Hát na... :)

Szóval, kanyarjunk vissza a Chinookhoz!

Ez egy viszonylag nem kis égi dömper, ami sztereóban nyomja a légkeverést. Na jó, hivatalosan úgy mondják, tandem-rotorelrendezésű, kéthajtóműves, nehéz szállítóhelikopter. A Boeing család tagja, amit az 1960-as években alkottak meg (a Wiki szerint). Szállított (többek között Vietnámba) csapatot, felszerelést (ezekből gurulós, lövős, úszós, repülős típusokat), külső és belső szállítási módban, és ki tudja még, mi mindent.

Amikor repkedtem vele, igazából azt szerettem benne, hogy bár hatalmas (hozzám képest mindenképpen), mégis kis gyakorlás után (szimulátorban!!!) könnyen kezelhető masina. Figyelni kell, hogy megfelelő módon emelje a hátsóját is, de pont emiatt lehet olyan trükköket megcsinálni vele, hogy odalebegsz egy sziklához, lenyitod a platót, kirakod a gyalogságot/légvédelmi ágyút/miegymást, majd tovareppensz. 

Eszembe jutott, hogy hiányzik a repülés. Nagyon is... Csak még küzdök a technikával - bár már van mivel küzdeni!!! Ezért pedig ezer hála, Taki!!! :)

Leltem pár jó fotót a "kicsikéről"... Csatolom :)

ch47_kis_foto.jpg

ch47_infracsapda.jpg

ch47_helimento.jpg

ch47_nagy_csonakcipelo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr3911670162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása