2010.11.20. 16:25
Three Alliance
Most rendezi a magyar divízió a szokásos őszi, 24 órás eventjét, ahol az egész országra kiterjedő, teljes lefedettségű irányítás mellett Ferihegy egy napi, valós menetrendjének megfelelő járatrepülés mellett természetesen bárki bármerre repülhet. Eme majd 3 soros mondatot akkor most szedjük szét érthető, emészthető részekre.
a) őszi 24 órás RFE event by HU.IVAO.AERO (szombat délelőtt 10-től vasárnap délelőtt 10-ig)
b) országos irányítói lefedettség
c) adott napi valós Ferihegy-menetrend járatai repülhetők
d) emellett bármi más is, kinek merre van kedve
Tavaly májusban volt lehetőségem először (bár az nem ilyen találkozó volt) részesévé válni teljes valómban ennek a társaságnak. Az "csak" egy reptéri látogatás, kirándulás volt. Akkor az őszi rendezvényre, arra a 24 órásra nem mentem. Idén májusban volt egy születésnapi (Ferihegy, repülés, miegymás) rendezvény, az is ilyen RFE (Real Flight Event - remélem, jól írtam) volt. Ott is 24 órás teljes lefedettség, napi valós járatok repülése - mellett bármi más - volt a lényeg, amellett, hogy igen jól éreztük magunkat. Azon jelen tudtam lenni - engem elvarázsolt az a feeling, szerintem nagyszerű ez a csapat, így szemtől szemben meg pláne. Akkor már terveztem, hogy a szokásos őszi 24 órásra el kell jutnom. Hetek óta tervezgettem, az utazással sem volt gond - de közbeszólt a való élet. Első a család, és tisztes családanya nem hagy magára beteg gyereket egy ilyen rendezvény kedvéért (bármennyire is vágyott a társaságra, a hangulatra).
A mostani őszi rendezvény azonban más. Abban más, hogy most két másik országgal is karöltve, ahogy a bejegyzés címe is utal rá, szövetségszerűen tartjuk/tartják a fiúk a rendezvényt.
Délelőtt, mikor az egész dolog kezdődött, ránéztem a hálózatra. Nagyszerű volt látni, hogy egy irányítás alatt lévő "légihidat" láthattam a monitoron. Nem, nem jó igazán ez a megfogalmazás, inkább megmutatom :) Íme:
Itt pedig az látható, milyen szép kis mozgolódás volt Ferihegy viszonylatában:
Be kell valljam, azért valahol csalódott vagyok, hogy most lett beteg a csemete. Több okból is készültem a rendezvényre, de hát, ez van. Viszont, most ennek örömére(?) repültem egy jót (igaz, most offline) egy F-16-ossal. Kecskemétről indultam, majd a 300-as headinget, pályairányt követve észrevettem, hogy a radarom további gépeket mutat. Nagy levegőt vettem hát, és úgy döntöttem, megnézem, miféle gépek repülnek a légtérben. Első "célpontom" egy Mooney volt, egy kisgép. Miután beazonosítottam, egy másik célpontot választottam a radaron. Irányba fordultam, majd egyszercsak megláttam a gép fényeit. Amint 10 mérföldes távolságon belülre került, már tudtam, egy Boeinggel van dolgom. 31000 láb magasságban repült, szép volt látni a kondenzcsíkját. Fokozatosan emelkedtem, majd megközelítettem az utasszállítót. Amint "megvolt", újabb célpontot választottam - volt a radaron négy-öt jel, volt miből választani. Az új gép viszonylag közel volt a Boeinghez, alacsonyabban is repült, hamar megtaláltam. Az is egy boeing volt, csak MD.
Az újabb találat után, Szeged körül jártam, mikor úgy döntöttem, visszatérek Kecskemétre. Hamar vissza is értem a bázisra, a 30-as pályán landoltam, majd elgurultam az állóhelyre.
Ez volt az útvonalam:
Nem nagyon repültem még VFR-magasságnál feljebb. Ez volt az első ilyen "magas röptű" bevetésem, de be kell valljam, jó volt levadászni a civil gépeket.
Végül egy kabinfotó, érkezés után, állóhelyre gurulás után:
Szólj hozzá!
Címkék: repülés ivao f16 irányítás 24h rfe three alliance
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.