Kayama 2011.06.03. 17:24

Skanzen

Van a ferihegyi Skanzenben egy repülőgép - illetve, több is, de jelen bejegyzés most csak egyet említ ténylegesen -, a HA-MAL lajstromjelű IL-14. Egy csapat lelkes önkéntes egyszer úgy gondolta, főnixmadárrá varázsolja ezt a repülőgépet. Elkezdtek dolgozni rajta, javítgatták, újrafestették, felélesztették a műszereit - mindezt szabadidejükben, ingyen és bérmentve. (Úgy emlékszem, írtam már róluk korábban... Ha nem, akkor szégyelljem magam!) Tehát, új festést és rengeteg gondoskodást, szakértő szeretetet adtak ezek az emberek ennek a Repülőgép Emlékparkban pihenő, valószínűleg sokat látott gépmadárnak.

Azonban, nem érték be ennyivel. Nem érték be az új festéssel, az újra működő rádióval... Május huszadikán ezek az emberek beindították a repülőgép egyik motorját (na jó, hajtóművét). Erről (az első, valamint a nyilvános motorindításról) egy videót is beillesztek, íme:

 

A fiúk azonban nem érték be egy hajtóművel. Úgy döntöttek, hogy hosszabb időre beindítják a gép motorjait, hogy a műszereket ellenőrizni tudják. Szerdára volt "meghirdetve" az esemény - azonban, őszintén megvallom, megfeledkeztem róla...

Ma viszont, hazafelé tartva, a vonaton, mikor Ferihegy felé néztem, hatalmas (na jó, jókora) füstre lettem figyelmes... Azon kezdtem tűnődni, vajon mi ég Ferihegyen - mikor eszembe jutott a HA-MAL, és Ruzsom Zoliék... (gondolatban jól homlokon csaptam magam, hogy basszus... az indítás... elfelejtettem...)

Nem tudom pontosan, hogy ma, az a füst, amit láttam, vajon az ő csodálatos munkájuk eredménye, és tényleg eredmény volt-e (nem pedig valami vészhelyzet), de rögtön arra gondoltam, hogy ha hazaérek, meg kell írjam ezt a bejegyzést. Hiszen, amit ezek az emberek véghez vittek, egyáltalán nem kis dolog! Őszinte tiszteletet és csodálatot érzek irántuk, az elhivatottságuk iránt! És tényleg kínosan érzem magam, hogy bár Zoli említette, megfeledkeztem erről a nagyszerű eseményről...

Csak így tovább, fiúk... Még a végén eléritek, hogy a HA-MAL (igazi főnixmadárként) még a levegőbe is újra eljusson!

Még egy apróság, egy újabb videó, szintén az első nyilvános indításról!

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr972954656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása