Kayama 2011.10.25. 14:55

Az idő urai

A tegnapi poszt nem hagyott nyugodni. Kutakodtam, keresgéltem, kíváncsiskodtam. A keresőbe beírva a 'kronográf' szót, megint érdekes dolgokba botlottam. Első utam a CHRONOSTORE-ba vezetett. Itt már a terméklistát átfutva elbizonytalanodtam. A kronográf nem ugyanaz, mint a pilótaóra? Akkor... Most mi is van? Sebaj, nézelődni azért még lehet :)

Ráböktem a Kronográfok feliratra, majd az alábbi magyarázat nézett rám vissza, az órák fölött:

Kronográfok

A konográf olyan óra, amely rendelkezik egy önálló stopper szerkezettel. Így az óra, a perc és a másodperc jelzésén kívül a kronográf segítségével egy külön időintervallumot is mérhetünk, az óra működésétől függetlenül. A mutatók megállíthatók, újraindíthatók és nullázhatók, anélkül, hogy az alapszerkezet megállna.

Ezzel szemben a Pilótaóra menüre bökve az alábbi szöveg fogadott:

Pilótaórák

Az általunk forgalmazott pilótaórák különleges modellek, amelyek a korai pilótaórák formavilágát idézik. Jellemzőik a klasszikus design és a funkcionalitás. A napjainkban népszerű, precíziós pilótaórák segítségével kiszámíthatók a repüléssel, sebességgel kapcsolatos főbb adatok és paraméterek.

Nézegettem hát közelebbről is a különböző, csuklón viselendő műszercsodákat, de első blikkre csak azt láttam, hogy mindkét "család" tagjai rendelkeznek egy rakás külső tárcsaszerűséggel, ezekhez tartozó csavarókkal-gombokkal, valamint több belső kis mutatós műszerrel is.

Összességében viszont még mindig csak a rácsodálkozás szakaszánál tartok ezen különleges órák ügyében. De! A keresőn egy újabb linkre bökve, más érdekességet sikerült találni. Ez pedig a SVÁJCIÓRA. Itt viszont találtam egy különleges leírást, amely az óra történetét, pontosabban a kronográfmechanizmusok működését ismerteti. Na, itt aztán tényleg van mindenféle, a "szimpla" karórától az Union-on át, a Breitling, valamint a Zenith csodás alkotásaiig bezárólag.

A különböző képek eszembe juttatták az órások (mezei órások???) apró műhelyeit, a nagyító lencséket, a görbült hátakat, a hajszálrugókat, picurka és vékony fogaskerekeket. Gyerekként tátott szájjal csodáltam e mesterség művelőit... Rájöttem, hogy e csodálat a mai napig kitart... De ezek az órák... Hihetetlen! Tényleg!

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr973328976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása