Kayama 2009.09.25. 23:00

Dove

Na, nem a szappan meg a tusfürdő... Nem... Ez egy repülőgép. Nem egy hipermodern jószág, és nem is a legkisebb típus, de elhatároztam, hogy megtanulom kezelni. Mármint a szimulátorban. Korábban próbálkoztam már vele, de célzottan, odafigyelve a madárka minden műszerére, jelzésére talán most repültem vele először. Jó, nagyképűség lenne azt mondani, hogy tényleg mindenre oda tudtam figyelni, ugyanis a kis gépek után leginkább először a levegőben maradás, majd a sikeres(nek mondható) földet érés volt a legfontosabb.

Hát, hű... Szóval, egy kedves barátom segítségével próbálom megfejteni ezt a repülő szerkezetet, és a vele elkövethető, rádiónavigációs alapú tájékozódást "in the air", és ma megpróbáltam vele egy kisebb kört tenni... Ismeretlen terepen... Hááááááááááááát... Azt kell mondjam, sürgősen meg kell szoknom, hogy ez a gép sokkal lomhábban mozog, mint a kis Beech58 vagy a C172, C182... (Utóbbira egy másik barátom nemes egyszerűséggel csak annyit mondott: "ó, az egy betegágy"... Na, nem is a tempójáról híres, ez tény.)

Szóval, DOVE... Érdekes gép, nem tűnik igazán bonyolultnak - bár a műszerezettsége néha (nekem legalábbis) elég komoly agymunkát kíván, de valószínűleg ez csak tapasztalatlanságom (és a modern/ebb gépek automatizáltsága, kényelme) miatt van így. Azt viszont meg kell vallanom, megkedveltem ezt a gépet.

Miért is? Lássuk csak... Azt találtam ki, hogy megtanulok repülni (jó, szimulátorral, de akkor is), és az egészet az alapjainál kezdve szeretném kivitelezni. Tehát, kézzel vezetni a gépet, nem rábízni az automatikára... Megérteni, meghatározni a rádiónavigációs műszerek segítségével, hogy merre járok, nem rábízni a GPS-re... Élvezni szeretném mindazt, hogy ÉN működtem közre aktívan a járgány egyik helyről a másikra történő eljutásában, nem pedig valami gépember, aki quasi felszállástól leszállásig mindent elvégez... Nekem meg csak ülni kell, közben csinálhatok tök más dolgokat...

DOVE... Mindjárt meg is mutatom a "kicsikét" :)
Találtam egy fotót a pilótafülkéről is, bár a szimulátorban kicsit "szimulátorosabb", de alapjában véve ugyanazt látom én is, mint az alábbi fotón.

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr321407605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása