Kayama 2010.07.14. 07:31

Ha kevés a hely...

Ha az ember viszonylag sokat repül, viszonylag ismeri már a típust, amivel repül - tehát viszonylag gyakorlott pilótának számít -, akkor kis gyakorlásként fogja magát, és mondjuk repül egy EHTW-EDXH utat, ami a maga 120 mérföldnyi távolságával és a nagyjából egyenesen repüléssel együtt nem nagy ügy, DE! EDXH-n, azaz Helgoland-en - ami nagyjából egy zsebkendőnyi sziget - leszállni, mondjuk elsőre, és simán... Hát... Még az sem biztos, hogy sikerül... Ha az ember - lánya - viszonylag még meglehetősen kezdőnek számít a témában, ráadásul eddig egyszer épphogy próbált típussal kísérel meg többszörös lehetetlent (a./ kötelékben repülni, b./ irányítás alatt kötelékben indulni és repülni, c./ nem elveszíteni a társat, d./ új típussal repülni, e./ leszállni a zsebkendőnyi területen)...

Őszintén szólva tegnap általában véve meglehetősen melegem volt, de az esti kis repp... Hogy is fogalmazzak szépen? Viszonylag büszke vagyok magamra, hogy az én repülési tapasztalataimmal, gyakorlatommal viszonylag simán le tudok szállni általában - ezt azért gyakoroltam bőszen. Nem automatikával repülök, tehát a leszállást is abszolut én csinálom - ez néha meglehetősen meg is látszik... De tegnap......... Húúúúúúúúúúúúúú...

A kötelékezéstől egyre kevésbé félek, de bőven van mit begyakorolni - ezt tettem tegnap... Többek között. Irányítás alatt repülni az egy dolog. Irányítás alatt kötelékben repülni az egy - most már tudom - másik dolog. Ezen még iszonyú sokat kell dolgoznom - bár tegnap este a holland kontrollt meglepően jól értettem, tény, hogy szépen, tagoltan beszélt hozzá, ami valamennyire elhessegette a félelmeimet.

Nem elveszíteni a társat.. Volt egy-két pillanat, amikor csak külső nézetből, de láttam a vezérgépet, viszont volt egy másik pár pillanat (na, ekkor kicsit azért aggódtam), mikor a vezér kapcsolathiba miatt eltűnt egy kicsit - de VISSZATÉRT!

Új típussal ezentúl először majd ismerős területen repülgetek - jó, ez általában véve egyértelmű, de tegnap nem számítottam a célreptér apró méreteire, így bevállaltam a dolgot, mert kicsi gép volt. Majd még meg kell tudnom, hogy a menet közben visítozó hibajelzés mire is volt, mert kicsit nem tudtam vele mit kezdeni... Mintha a futóműnél lett volna valami gubanc...

Amíg nem léptem be az Eagles-be, kisebb gépekkel repülgettem. Többször említettem már, hogy a nagyobb gépek nem esnek igazán kézre... Kis gépekkel nem nehéz szinte bárhol leszállni... Megfelelő rutinnal, hely- és trükk-ismerettel... Tegnap, mikor megláttam Helgoland szigetét, és a rajta lévő leszálló pálya-miniatűrt, elgondolkodtam... Első pillantásra a "mi ez neked, Maya, leteszed simán" című, meglehetősen nagy arcméretű gondolatom támadt, de Szpidi javasolta, repüljek át a reptér felett, mert nem árt, ha jobban megnézem, mivel is van dolgom... Ahogy elsőre "megtámadtam" a repteret, hát, esélyem sem lett volna leszállni. Tengerszinten lévő szigetre, ami ráadásul roppant pici... Mentem tehát egy kört... Aztán még egyet... Aztán megmostam a gép futóművét... Végül leszálltam, talán negyedik nekifutásra.......

Akkor jöjjön néhány apróbb adat a tegnap esti repülésről... Egy T37-es cessnával, "Csőrikével" repültünk (fejenként egyel). Jópofa kis gép, a 300-as tempó egyáltalán nem esett nehezére. Az egyszerű irányból adódóan nem volt nehéz ráfordulni a pályairányra. DE, a sebességet, süllyedést, miegymást belőni a tengeren lévő kicsi sziget 33-as pályájára szerintem olyan géppel sem ment volna simán, sőt, maga a leszállás sem, amit már jól ismerek... Összességében nagy élmény volt. Ezek után erősen tűnődöm, milyen lehet anyahajóra leszállni..

Köszi, Szpidi, a tegnap esti utat, vezetést, repülést, meg mindent... Szerintem meg fogom látogatni még ezt a szigetet, hogy ne csak a kispolskimmal tudjak pici helyre leparkolni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr422150580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása