Végül nem helivel :) Hanem F-18-assal. Kötelékrepülés gyakorlása. Nagy kaland, és roppant fárasztó - de szerintem kifejezetten élvezetes. Főleg azóta, mióta saját szememmel volt lehetőségem megcsodálni Kecskeméten, hogy csinálják ezt az igazán nagyok...

Szimulátoron sem könnyű, egyáltalán nem az - pláne, hogy a program apróbb nehézségeket állít a repülni vágyók útjába, ha túl közel merészkednek egymáshoz. Akkor sem az, ha az ember lánya még olyan tapasztalatlan, mint jómagam. Viszont, ha olyan segítséget kap, mint amit tegnap kaptam én is, már nem is olyan szörnyű :D De, viccet félre téve, egyáltalán nem volt szörnyű, hanem kifejezetten jó, tanulságos és számomra már sikerélményekben gazdag gyakorláson vagyok túl. Igen, persze, el is fáradtam, mert veszettül koncentráltam (mondtam is a fiúknak, hogy ha nem válaszolok, az nem azért van, mert nem hallom, vagy nem akarok reagálni - egyszerűen csak nem biztos, hogy ráérek csevegni :D )

Az estét egy "előzetes" Pápa-Kecskemét úttal kezdtem, úgy, hogy majd' 15 csomós szél volt, és korrekt vihar. Nem volt egyszerű feladat arra vezetni a gépet, amerre menni szerettem volna, mert a zivatar, ami jó darabig kísért (ilyet is gyakorolni kell, ugyebár...), dobálta a gépet, és csapkodtak a villámok rendesen. Végül azonban elfogyott az a zivatarzóna, és Kecskeméten már tiszta időben szálltam le. Onnan indultunk aztán tovább hármasban gyakorlatozni. Mivel ez a feladat fokozott odafigyelést igényel részemről, csak két képet sikerült csinálnom a triónkról, de "A VEZÉR" is készített pár képet, azok is igen látványosak lettek.

Nem könnyű feladat MINÉL KÖZELEBB tartani a gépünket a vezérgéphez, egy idő után már úgy fogtam a joystickot, hogy pánikszerűen fáradt el a kezem. Ekkor jött a javaslat, hogy talán lazítsak kicsit, fogjam könnyedén a joyt :) Működött :D Tényleg nagyon élveztem, egyre jobban érzem a feladatot, a gázkart, törzsféklapot (speedbreak) is egyre jobban kezelem - tegnap este csak egyszer hagytam kint repülés közben, szükségem is lett egy kis "légi utántöltésre", mert vészesen fogyott az üzemanyag. Persze, hiszen a Pápa-Kecskemét út után nem tankoltam teljesen fel a masinát...

Jöjjenek a képek :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr452220727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása