A második SO flight már lényegesen nagyobb létszámban zajlott le - pontosan ötször annyian voltunk, mint az első, völgyhidas repülésnél :) Jó volt látni, hogy tíz helikopter indul útnak Pápáról, hogy (csak virtuálisan ugyan, de) segítséget nyújtson az iszapkatasztrófa által érintett településeknek.

A gyülekezés - és a kezdeti rotorpróbálkozások - után 180 fokos irányban indultunk Devecser felé. A feladat szerint az első állomás Devecseren lerakodni a segélyszállítmányt. Steve mesélte, hogy ő délután már végigrepülte az útvonalat, csak, hogy estére minden a helyén legyen. Neki és a GPS koordinátáknak köszönhetően egy kész repülési tervet követve sikerült nem eltévedni. A kis csapat gyorsan ráhangolódott a feladatra - és szerintem a helikopterekre is sikerült :D Mivel egyikünk sem profi helikopter-pilóta, egymást bíztatva, tanácsokkal, tapasztalatokkal ellátva küzdöttünk a madárkákkal :) Mókás volt, mert a kinézetünk meglehetősen sokszínű volt, viszont kellően elszántak és lelkesek voltunk.

30 km, azaz kb. 15 mérföldnyi repülés után megláttuk alattunk a tározókat, majd a helikopterekkel Devecseren landoltunk. Kipakolás után újra a levegőbe emelkedtünk, és kb. 2 mérföldes (4,5 km) újabb repülés után Kolontáron értünk földet. - Magunk közt szólva, nem merek belegondolni, hogy mit érezhetnek, mit élhetnek át azok az emberek, akik érintettek ebben a szörnyűségben... - A kolontári kipakolás után megint levegőben voltunk, hiszen a tározókhoz még el kellett juttatni a semlegesítő anyagot... Még akkora tározókat... Jó ég.................

Miután az ajkai tározóknál is teljesítettük a feladatunkat, visszatértünk Pápára. Igyekeztünk "egy rakáson" landolni - no, persze nem egymás tetején :D -, hogy lehetőleg minél jobb csoportképeket készíthessünk. A fotózkodás után azonban úgy döntöttünk, hogy ha már ilyen jól összejöttünk, mi lenne, ha átruccannánk Csákvárra :) A tervet repterv (flightplan) követte, majd újabb felszállás - szerintem egész jól belejöttünk a tömeges helizésbe ;) Csákvárra egy közel negyven mérföldes lebegés után jutottunk el. Másodikként szálltam le, az én rendszerem olyan tejföl ködöt produkált, hogy körülbelül a föld fölött pár lépéssel kellett megérkeznem a csákvári pályára. Azonban, adódott egy vicces helyzet is - a kiegészítők különbözősége kapcsán. A gépem, és ha jól emlékszem, Szpidi madara is olyan 500 lábon érzékelte a csákvári reptér futópályáját, ezzel szemben a többiek 1000 lábon értek földet - magam részéről minden tekintetben felnéztem rájuk :D

Összességében nagyszerű este volt, büszkeséget éreztem az egész repülés után.  A beszámoló után azonban jöjjön a résztvevők névsora, a hívójelek szerint ABC-ben, majd néhány nagyszerű kép.

Íme a tegnap esti repülés teljes névsora:

CEF909 / Kristian Csoka
HAAUM / Steve Cruser
HABJC / Balaton József
HAF063H / Skenderidis Giorgos - Képek

HAGAB / Major Gábor
HUA121 / Kozma Győző
HUE001 / Szentesi Gábor
HUE51 / Juraszik Maya
OMNNT / Dusan Varacka
SOF014 / Nuno Silva

Jöjjenek a képek:

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr522357073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kayama 2010.10.09. 17:52:45

Nos, a kérdés egyszerű. A válasz kicsit összetett. Ugyanis, volt, aki Robinsonnal, Eurocopterrel jött, jómagam MI-8-nak álcázott Sikorsky-val, tehát összességében többféle géppel repültünk. Azonban más kérdés, hogy a különböző gépek milyen típusnak látszottak - ez a letöltött és feltelepített MTL-ek interaktív és varázslatos világának köszönhető - szóval egy színes heliforgatag kavarta a levegőt.
süti beállítások módosítása