Kayama 2010.10.23. 17:21

Zsebkendősziget :)

A csütörtöki SO Flight-unkat Ausztráliában repültük. Coffs Harbour volt az induló reptér, és Lord Howe Islandon, azon a bizonyos, rövid és víz-előtte-víz-mögötte futópályás reptér volt a cél.

Nagyszerű társaság jött össze megint, hiszen heten repültünk - a gépemen látottak szerint abból hatan C-130 Herculessel. Az indulás után a tenger felett repültünk 90-es irányban, és egy jó órás repülés után értük el azt a bizonyos szigetet. Szép sorban megkezdtük a leszállási folyamatokat, viszont úgy alakult, hogy szinte mindenki "futott még egy kört". Nem emlékszem pontosan, de nem voltam egyedüli, aki második körre tudott csak leszállni a Herculessel. Egy olyan sziget olyan pályájára :) Viszont végül minden gép földet ért, újabb remek estével gazdagodtunk.

Saját tapasztalataim a Herculessel azonban a következők. Az a modell, amivel repültem, meglehetősen orrnehéz. Nem lehet máshová állítani a súlypontját. Azonban, ha tudom, hogy kb. 20-25%-nyi üzemanyagot fogyasztok egy adott úton, akkor semmiképp se teljesen feltöltött tartályokkal induljak el. A kiinduló reptérről első alkalommal (akkor még nem igazán foglalkoztam ezzel) full tankkal próbáltam felszállni. Nem is volt elég a pálya hossza. Azonban tanulva a tapasztalatokból, a mostani csütörtöki repülésre célzottam max. 40%-os feltöltöttséggel készültem. Fel is szállt a madár a pálya vége előtt, teljesen simán. A leszállással-megállással is kevesebb gondom volt Lord Howe repterén, mint először. Az autopilot-beállítások is egészen logikusan mentek már (bár bevallom férfiasan, a sebesség-kérdés még kissé necces), így simán repülhettem le a távot.

Őszintén megvallva, megfeledkeztem a fotózásról, csak két képet csináltam, egyet induláskor, egyet pedig a levegőben, ezeket most csatolom.

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr992393428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása