Kayama 2009.10.10. 13:10

Ferihegy és más

Tegnap este (két napos ügyetlenkedés után) végre felkerült a gépre az új Ferihegy-scenery. Tehát, a mostani felállás szerint a Ferihegyen valóságban kinéző állapot szerint lehet szimulálni a repülést, gurulást - meg úgy nagyjából mindent. Ennek az átépítésnek köszönhető az AGP projekt is.

Tegnap este kipróbáltam, milyen az új helyzet. Az új terminál épülete meglepett, mert pont a mellette lévő kapunál állt a gépem. Az eddig megszokotthoz képest másként néznek ki például kiírások, taxiút és egyéb jelző táblák... Viszont ért egy kis csalódás is. Ebben a sceneryben nagy hangsúlyt fektettek Budapest kinézetére is - viszont, valószínűleg a gépem paraméterei kapcsán ebből nem sok mindent élvezhettem úgy, ahogy vártam. De, talán repülni akarok, nem várost nézni ;)

Ami azt illeti, elég viccesen sikerült (talán az újdonságok miatt, vagy csak szimpla bénázás következtében) leszállnom. Finoman szólva, nem volt egy lábujjhegyes földet érés, amit csináltam, ráadásul a leszálló pályát sem sikerült úgy elhagynom, ahogy kellett/szerettem volna, így a mögöttem jövő nem tudott leszállni. Mindezt offline módban - ami még kellemetlenebb számomra... (Vagy ráfoghatom a repülőgépre, mert nem a már megszokott típussal repültem, hanem az új kedvenc HS-748-al...) Bár, jó múltkorában offline módban várakoztatott a szimulátor a váróponton hosszú percekig, hogy a köztes forgalmat is letudja...

Azt hiszem, amíg még tart az AGP projekt (még három hét), addig kellő gyakorlás mellett  talán bele tudok szokni az új szabályokba, utakba, és talán hozzá tudok járulni a magam szerény módján én is a projekt sikeréhez.

Más. Jó háromnegyed éve vagyok tagja az IVAO-nak. Úgy vélem, több (egyéb) okból szörnyen kezdőnek tekinthetem magam sok téren - és így is gondolom. Rengeteg dolgot kell még tanulnom a repüléssel kapcsolatban is, de az irányítás terén is vannak homályos foltok. Mindez mondjuk megfelelő gyakorlással (és a megfelelő emberek megkérdezésével) kiküszöbölhető. Eddig leginkább csak VFR-t repültem, tehát a látvarepülés szabályait igyekeztem minél kevesebbszer áthágni. A műszeres repülés (IFR) még elég távolinak tűnik. Emellett akad még egy-két terület, ami számomra nem egyértelmű - csak még nem kérdeztem meg az okosabbakat. Nem teljesen egyértelműek még számomra a repülőút során használt útvonalak (régen légifolyosónak hívták). Még a rádiónavigációról is bőven van mit tanulnom. A repülési eljárásokról nem is beszélve... A fedélzeti computerek programozása meg még igen távolinak tűnik - részben azért is, mert nekem jobban tetszik az a fajta repülés, amit érdemben én végzek, nem pedig a számítógépbe bepötyögött adatok alapján az automata pilóta...

Mindegy, időm talán még rengeteg van, hogy megtanuljak mindent, ami engem érdekel...

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr31440340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása