Kayama 2009.10.18. 14:44

Repülés

A napokban meséltem két, általam újonnan kipróbált, régebbi fajta repülőgépről, a Chipmunkról és a DH-88 Comet-ről. Akkor ugye azt is elmeséltem, a Comet nem igazán nyerte el a tetszésemet, mert már a földön sem volt hajlandó arra menni, amerre én szerettem volna...

Nos... A tegnapi nap folyamán kaptam egy újabb géptípust, Cessna 210pT címszó alatt szerepel a szimulátorprogramban. Ez egy 6 személyes, egy motoros, nagyobb fajta kis gép (ez aztán a megfogalmazás ;) ). Így néz ki a valóságban:

Ilyen a pilótafülkéje (a szimulátorban az általam használt gép pilótafülkéje szinte pont ugyanígy néz ki):

Kellemes, szerintem könnyen megtanulható gép - egészen megszerettem a Cessnákat...

Nos tehát... A repülőgép és az ő irányíthatósága kapcsán ragadtam billentyűzetet. Amikor tegnap megkaptam ezt a Cessnát, rögtön nekiültem, hogy kipróbáljam, milyen, hogy reagál, mennyire átlátható a panelje, meg úgy, általában, kíváncsi voltam. Hirtelen felindulásból úgy döntöttem, elviszem egy iskolakörre, valahol Afrikában. Amikor a pályához gurultam, még nem volt gond. Amikor felszálltam, szintén nem volt gond. Aztán megkértem a szimulátort (megnyomtam pár billentyűkombinációt), hogy mutasson nekem pár adatot a repüléssel kapcsolatban (Shift+Z)... Aztán, egyszer csak, már nem tudtam fordulni a géppel... Ment töretlenül egyenesen, előre......... Már épp azon morfondíroztam, hogy kilépek a szimulátorból, amikor megláttam a tenger végét, és szárazföldet, így inkább szépen leszálltam a géppel, és utána léptem ki.

Este sikerült pár szót váltanom Gergővel, akitől a gépet kaptam, és említettem neki, mi volt a problémám. Beszélgettünk, elmondtam, mi volt a tapasztalatom, hogy jártam. Végigvettünk pár dolgot, ami nekem, kezdőnek, rutintalannak eszébe sem jutott (többek közt irány- és magasságtartás, robotpilóta). Ekkor eszembe jutott, és megkérdeztem, nem tudja-e véletlenül így, fejből, milyen funkciója van egy bizonyos billentyűkombinációnak (Ctrl+Z) - amire azt válaszolta, vagy iránytartás, vagy magasságtartás lehet... Ekkor lett egyértelmű számomra, hogy hol is volt a hiba. Ekkor esett le a tantusz, hogy a Comet-nél is ugyanez lehetett a gubanc. Shift+Z kombinációval lehet kiiratni a képernyőre információkat... Azonban, ha Ctrl-t nyomunk Shift helyett, és nem jövünk rá a hibára, csak nézünk, miért nem jelenik meg a kívánt kiírás, akkor szidhatjuk a gépet, hogy miért nem fogad szót :D

Hát, ennyi a történet. Azt hiszem, majd megint megpróbálkozom a Comettel is... Érdekes gép, szép pilótafülke-kialakítással... Hátha tapasztalok még ezt-azt, ami számomra érdekes, vagy érthetetlen, és majd egy nálam sokkal okosabb megfejti ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr121457981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása