Kayama 2009.11.01. 10:14

Helikopterek - 1.

Update-eltem (na jó, frissítettem) az előző postban (oké, bejegyzésben) - jó ég, ennyi idegen kifejezést.... - a listát, mikről is szeretnék írni ebben a blogban...

Ahogy a címből is látszik, helikopterekről is szeretnék majd írni. Egy korábbi bejegyzésem már szólt erről pár sor erejéig, de az arról szólt, hogy kipróbáltam a szimulátorban, milyen lehet helikopterrel repülni... Hát még lezuhanni :D

Azonban, most "belebotlottam" egy érdekességbe. Bár, ha azt nézzük, számomra minden érdekes még, ami repül, vagy a repüléshez kapcsolódik... Szóval, találkoztam egy számomra roppant furcsa heli-típussal, egy NOTAR helivel. A NOTAR egy mozaikszó, a NO TAil Rotor rövidítése. Azt jelenti, hogy nincs farokrotorja a helinek - legalábbis nincs látható farokrotorja.

Azt kell mondjam, felpezsdített ez a téma... Utána néztem ennek a NOTAR helinek a weben... Találtam Wikinél is infókat, meg egy olyan oldalt, ami igen részletesen bemutatja a különböző fajta helikoptereket, légcsavarok tekintetében. Be is illesztek ezzel kapcsolatban pár képet, ami nagyon jól mutatja, milyen típusok vannak heli-téren...

Lássuk hát, milyen fajta helikoptereket ismerhetünk jelenleg:

A hagyományos, és talán a legáltalánosabb fajta ez, a faroklégcsavaros.

A következő képen a kettős forgószárnyú, vagy non-koaxiális helikopterek láthatók:

A következő képen is non-koaxiális rotoros helikopter látható, azonban itt a lapátok síkjai már keresztezik egymást. Így:

A következő ábra koaxiális, azaz két forgószárny található közös forgástengelyen.

Végül a friss "szerzemény", a NOTAR helikopter kinézetéről, működéséről pár kép és ábra...

Farokrotor nélküli helikopterek... Megfogott ez a számomra igencsak újnak ható technológia. Ahogy utána néztem, lényegesen halkabb is a NOTAR típusú helikopterek működése a "hagyományos" helikhez képest. Ezzel kapcsolatban is van két ábrám, íme:

Azért, ez a legutolsó kis ábra elég sokmindent elmond  (szerintem) a NOTAR-ról... 

Egy rakás infót egyébként INNEN, ezen belül INNEN szedtem le. Érdemes utána olvasni annak, akit komolyabban érdekel a téma. Szerintem még én is fogok mazsolázni erről az oldalról.

Egyelőre ennyit mára, de lesz még folytatás :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr401490354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása