Kayama 2010.06.11. 06:29

Kiképzés

Mostanában leginkább időm nincs úgy, ahogy szeretném. Viszont, talán végre egyenesbe jövök, és újra tudom folytatni a repülős blogot, meg a légiirányítást, és repülni is tudok majd. Éppen a repülés kapcsán gondoltam arra, hogy eme korai órában klaviatúrát ragadok, és tartok egy kis élménybeszámolót.

Az IVAO-n különféle virtuális légitársaságok vannak, mindnek más a profilja.  Úgy értem, például ott az Orion, ami a régebbi típusokra építkezik, régebbi navigációval, nem a legmodernebb, csúcstechnológiával (időutazás :) ), aztán ott van a Pannonwings, ami egy viszonylag kötött, modern flottával rendelkező, viszonylag szigorúan szabályozott társaság. Ez EEP (European Express) "a tömeg" társasága, nagyon sok taggal rendelkeznek, újabb flottával. Van még az Exile, ami Afrika-központú, kis családias társaság, és utoljára hagytam a speciális részleget, a katonai repülés szabályai szerint működő Hungarian Eagles társaságát. A HUE a military VA.

Engem elsősorban a légiirányítás (szerintem) varázslatos világa csábított az IVAO-ra. Jó ideig úgy gondoltam, nem is fogok belépni egyetlen VA-ba sem, mert úgyse fogok repülni - aztán megvettem a joystick-ot, és kipróbáltam a gépek világát. Az alapoktól szerettem volna kezdeni a repülést, így végül mégis jelentkeztem az egyik virtuális légitársasághoz, az Orionhoz (kb. ezzel egy időben, ám pilóta-minősítéstől függetlenül) bekerültem az Exile-hoz. Az események felpörögni látszottak tehát.

A helyzet azonban mindig változik. Érdemben egyéb külső körülmények hatására szinte semmi időm nem maradt irányítani, repülni - remélem, mindez változik. Talán első lépés volt erre a 24 órás születésnapi rendezvény, ahol tudtam irányítani viszonylag hosszabb ideig. A rendezvényen kedvenc Sármelléki pozícióm mellett volt a katonai irányítási szekció (ami IVAO-s tagságom óta érdekel). Szpidivel már korábban is beszélgettünk, hogy adott esetben szívesen megtanulnám a légiirányítás eme speciális területét - bár a 24 óráson látott egy-két érdekes történés picit elbizonytalanított. A napokban azonban újra előjött ez a téma. Ráadásul felvetődött, hogy talán jobban tudnám, mit várhatok el a katonai repülés szabályai szerint repülő pilótáktól irányítóként, ha belülről is megismerem a military részleget. A HUE egyik tagja felajánlotta, szívesen segít, kiképez a harci repülők és helikopterek kezelésére, így megismerhetem a katonai repülés világát, szabályait. Kaptam is néhány géptípust, többek között helikoptert is - Sikorsky S-76-ost.

Tegnap este neki is ültünk a gép megismerésének - bár a technika ördöge bőszen dolgozott ellenünk. Viszont rájöttem arra, hogy nem is olyan egyszerű (minő meglepő :D ) ez az egész dolog. A repülőgépekben nagyrészt - mint az autókban általában - a gépet vezető pilóta a bal oldalon foglal helyet. Ehhez képest a helikopterben jobb oldalon "ültem" - ez már meg is zavart picit. Jeleztem is a kiképzőmnek, hogy legyen velem türelmes ;)

Ja... Még valami. Hogy az oktatásom, kiképzésem hivatalosabb formát öltsön, a többiek (40-es, Szpidi) javaslatára felvételemet kértem a HUE-be. Ennek eredményeképp szert tettem a HUE51 hívójelre. Most azonban alaposan át kell olvassam a heli kézikönyvét, és remélem, sok türelemmel - és a trainereim segítségével - megismerem a katonai gépek világát, és jó eséllyel irányítani is fogok tudni mind polgári, mind katonai légiforgalmat.

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr722073279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

notila 2010.06.16. 12:18:28

Kedves Kayama!

Remélem Neked is meglesz a kellő türelmed és kitartásod, hogy igazi virtuális vadászpilótát faragjak belőled!

Üdv.: a 40-es...
süti beállítások módosítása