Kayama 2010.06.24. 10:13

Sétarepp

Tegnap este kipróbáltam valamit. Szpidi a fórumon felvetette, hogy ha lesz társaság, akkor repül egy Kecskemét-Pápa útvonalat, és úgy döntöttem, ha a külső körülmények engedik, vele tartok. Maga a táv 96 mérföld, mindennel együtt egy bő órás út volt, mert lassú (mihez képest?) gépekkel mentünk. Szpidi egy YAK-52-essel, én pedig egy eléggé civil típussal, egy Mooney-val.

Már maga az indulás is szokatlan volt számomra - de, ha sokat repülök a HUE-ben, meg fogom szokni ezt is -, hiszen a két gép egymás mellől indult a pályáról, kötelékben szálltunk fel. Irány, magasság, sebesség megvolt, irányítás nem volt, így tudtunk közben beszélgetni. Igaz, hogy meglehetősen kellett koncentrálnom, mert még mindig kisebb nehézségekbe ütközik a "repülni-és-beszélni-egyszerre" folyamat, de a végére egészen belejöttem. Igaz, volt egy szakasz, mikor Szpidi az FS és az IVAP "láthatósági kommunikációjáról" beszélt - pontosabban arról, hogy minek köszönhetem, ha online repülésnél én is látom a többieket, és a többiek is látnak engem -, na ezt az adag infót újra kértem, miután leszálltunk.

Nem is olyan egyszerű feladat még ezekkel a viszonylag lassabb gépekkel tartani a megfelelő távolságot/közelséget, az irányt és a sebességet úgy, hogy ne legyen baleset a dologból. Mivel nem nagyon szoktam társasággal repülni, még egy kis extra izgalom is vegyült az alap repülési stresszhez (idővel megszokom, és nem fogok félni :D ), az út végére már egészen elmúlt a drukk. Adódott azonban némi technikai probléma, így az út utolsó egyharmadán nem láttam Szpidi gépét (láthatósági kommunikáció egyik szála elszakadt, leszállás után orvosoltuk), csak az IVAP radarja segítségével sejthettem, merre jár. A leszállás nem is volt olyan rossz, igaz, kicsit a pálya mellett értem földet, de egész simán sikerült letenni a masinát.

Most már csak abban bízom, hogy ilyen kis kötetlen, laza repülésekre gyakrabban rá fogok érni, és meglesz a kellő rutin. Ha pedig a rutin is megvan, jöhetnek a komolyabb, event-repülések :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr22105861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása