2010.09.28. 09:50
LHBP_TWR
Ez a kitűzött célom ma este. Tervek szerint 1900-2000Z (este 9-10 helyi idő szerint) szolgálattal fog telni a címben említett pozícióban. Remélem, lesz majd érkező-induló gép is, ugyanis bőven van mit begyakorolnom... Ritkán irányítok, Ferihegyen még ennél is kevesebb alkalommal voltam pozícióban. Hogy miért? Nem is tudom... Gyávaság? Lehet... Viszont, ha előrébb szeretnék lépni, akkor célszerű minél többet irányítanom Ferihegyen...
Át kell nézzem a ki- és belépőpontokat... Meg a térképeket... Meg a fóniát... Meg a transzponderkódok kiosztását.. Meg a reference sheet-et.. :D TA/TL már újra fejben van... Lássuk csak, mit is kell tudnom, mit kell átnéznem még? Címkézés, Flight Plan ellenőrzés, elkülönítés, SID-ek, STAR-ok, paralel aproach, ILS, frekvenciák, TMA, FIR, légterek kategóriái... Kelet-nyugat kiosztás is fontos... Aktív pálya... Gépkategóriák... Apronok... Notam...
Hűha.. Hát ez így, elsőre, címszavakban roppant kaotikusnak tűnik - viszont ha egy kicsit átgondolom, átnézem, akkor minden a helyén lesz :)
Egyetlen problémám szokott lenni ezzel az egész irányítósdival... Elkezdeni nehéz... Valahogy az első pár utasítás még elég döcögősen indul - de szerencsére bele szoktam jönni viszonylag gyorsan. Csak majd arra kell figyelnem, hogy ne komolytalankodjam el :) A felelősségteljes irányító igyekszik minél pontosabban tartani a fóniát, a szabályokat (bár én időnként - főleg, ha olyan a társaság - elpoénkodom, ellazázom a helyzetet). Most azonban nem lesz lazaság, mert figyelni fogok, tanulni, gyakorolni rendesen, ahogy azt kell.
Szeretem ezt a repülős-irányítós dolgot. Gyorsan vissza szeretnék rázódni a rutinba :) Had örüljenek a kedves pilóta-kollégák, amikor egy búgó, barna női hang fogadja őket Ferihegyen ;)
FERIHEGY! TORONY! JÖVÖÖÖÖÖK!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.