Kayama 2010.10.02. 22:50

GOOSE Formation

Ma hirtelen felindulásból repültem :) Olyan "Szpidi-féle", spontán repülés volt, csak most nem Szpidivel. Portugál tájon repültünk, portugál pilóta volt a társam, Nuno. Az egész az MSN-en kezdődött - egy félreértéssel, ahogy ez már lenni szokott :D

Tehát, megkérdeztem, "repülés? ma este? valamerre?" - igazából arra voltam kíváncsi, hogy repül-e épp valamerre, vagy szándékozik-e repülni. Erre rávágta, hogy OK. És még nem gyanakodtam :) Amikor viszont ezt írta: "Choose the airplain and we do a Flight formation :D" - na, itt már tudtam, hogy nem úgy értette, ahogy gondoltam... Azonban, bátraké a szerepcsere, meg a kék ég, belevágtam :) Meg is beszéltük, hogy kb. egy óra múlva akkor "formation flight", és F16-al, megegyeztünk, hogy irányítatlan légtérben repülünk, továbbá, hogy ő lesz a vezér, és így, ha véletlenül mégis kapunk irányítást, ő kommunikál - bár felajánlotta, hogy mivel első közös repülésünk, repüljünk számomra hazai környéken :) Aztán végül Portugáliát választottuk.

LPMR-LPPT volt a táv, VFR repülés, 250 csomós sebesség, és az útvonal "coast line". A hívójelem GOOSE2 lett. Monte Real-ból indultunk, az aktív pálya végére csatlakoztunk be, és egymás mellett álltunk fel a pályára. Egyeztettünk pár apróságot, felkészültünk, majd a terv szerint felszálltunk - és a megbeszélt balforduló helyett elindultam jobbra... Hibámat észlelve csökkenteni szerettem volna a sebességemet, és korrigálni az irányt, azonban ügyesen mellényúltam, és nem sikerült a törzsféklapot aktiválni - viszont a hangrobbanás összejött... (hát igen, az FS és a chat-ablak apró trükkjei... ha chat-ablakba írtam utoljára, akkor a billentyűzeten bármelyik billentyűt megnyomva, a chat-ablakban jelenik meg - nem pedig funkcionál, ahhoz egérrel az FS-re kell kattintanom)

Korrigáltam az irányt, megfelelő sebességet állítottam be, és megkerestem GOOSE1-t, felzárkóztam a kötelékbe. Így indultunk el, a part mentén. Sikerült viszonylag gyorsan megtalálni a sebességet-távolságot, és végig átlagosan fél mérföld távolságban volt a két gép. Előfordult, hogy 0.3 nm volt a távolság, de 1.1-nél nem mentem messzebbre. Nagyrészt 0.5-0.8 közötti távot tartottam. És viszonylag simán ment - így roppantul élveztem az utat :) Időnként kaptam utasításokat, javaslatot, és aszerint fordultam-lassítottam. Történt, hogy közben "várost néztünk", ugyanis vezetőm időnként az alattunk lévő helyről is mondott pár szót - sightseeing by F-16.

A célreptérhez közeledve úgy alakult, hogy az érkező forgalom miatt holdingba kényszerültünk, de végig (egy-egy alkalomtól eltekintve, ami pár másodpercig tartott csupán) szemmel tartottam a másik F16-ost. Lisboa General Airport volt a végállomás, és viszonylag kevéssé toltam el a földetérést (csak picivel a pályaküszöb előtt értem földet, és csak picivel a pálya mellett :D). Nuno megvárt a pálya végén, majd őt követve eljutottam a "Military apron"-ra.

Érdekes és igen jó volt ez a ma esti repülés. Határozottan jól ment a kötelék, a 16-os is csak egy kicsit húzott félre induláskor a futópályán, de a levegőben már úgy dolgozott a madár, ahogy szerettem volna. Kezd alakulni a kötelékrepülés - tetszik :) A végén jobb pilóta leszek, mint irányító :D De sebaj, majd begyakorolom azt is.

Ja, jut eszembe... Fotó nincs, arra nem értem rá :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr922340434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása