Kayama 2010.11.17. 03:32

Kötelékek

Úgy alakult, hogy ma éjszaka már nem igazán alszom - viszont nézem a kecskeméti repülőnapról készült dvd-t. Sokadszorra... Hihetetlen élmény még mindig. Csodás gépek sora, nagyszerű kötelékek, rengeteg ember... És a tudat, hogy én is ott lehettem, a mellkasomban érezhettem a dübörgő gépek erejét, saját szememmel láthattam, elérhető, érinthető közelségben voltak ezek a csodák. Régebbi, újabb típusok, csodás festések...

Még mindig áll a szőr a hátamon, komolyan... Nagy hatással volt rám az a hétvége, örök élmény, és ahogy látom, a nagyfiam is hasonlóképp gondolja :)

Az egyéni repülések mellett jópár kötelékrepülést is megcsodálhattunk. Gyönyörű alakzatok, minimális távolság a gépek között...

Csodálom a pilótákat, hogy ezekkel a gépekkel milyen pontos és precíz "mutatványokat" hajtanak végre. Azon is eltűnődtem, hogy talán ideje pontosan utána nézni, milyen alakzatok vannak, és jó lenne az FS lehetőségeihez mérten minél többet kipróbálni... Mekkora összhang szükséges hozzá, és mekkora tudás...

Most hirtelen felindulásból (egyelőre magyar nyelven) rákerestem a dologra, és túl sok eredményt nem leltem. Angol nyelven a következő keresési kifejezéseket használtam: flying formations, formation flying, aerobatics, aerobatic maneuver (utóbbi kettő leginkább a műrepülő alapmanővereket hozta fel találatra, nem a kötelékformákat), de ezzel sem találtam meg azt, amit kerestem... Esetleg, ha valakinek lenne ötlete, megköszönném...

Nagyjából olyasmikre gondolok, mint a "diamond", az "arrow", a (wikin talált) "concorde" alakzatok... de annyit láttam Kecskeméten, és nem jut eszembe, nem tudom pontosan... Olyan jó lenne pedig bemutatni, fotókkal illusztrálni, hogy melyik formáció hány gépből és hogyan néz ki... De sebaj, ha most nem jön össze, még kutatok :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr312454020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása