Kayama 2011.03.23. 09:53

Velem van a gond?

Meglehet. Bár nem biztos. Mire is gondolok? Tehát... Játék vagy nem játék?

Többféle korosztályba tartozó ismerősöm van, aki szintén ismeri, használja a Flight Simulator program valamelyik verzióját (FS9, FSX, X-Plane - én ezeket ismerem). Nos, a dolog nálam itt kezdődik. Egészen pontosan arra gondolok, hogy vajon ki mennyire veszi komolyan ezt a programot? Ki mennyire tartja játéknak, vagy mennyire próbál - a lehetőségekhez képest - minél realisztikusabban (check-list, kapcsolók, cold and dark üzemmód) foglalkozni a repüléssel? Úgy értem, ez vajon tényleg "csak egy játék"? Vagy ez már feszegeti a "hobby" kategóriát?

Ott van például a hálózaton repülés (IVAO, VATSIM - kinek mi)... Ott szabályok vannak, amiket (illik? kötelező?) be kell tartani. Ahhoz, hogy lehetőleg valósághű legyen, hogy ne rontsuk el más "játékát". 

Talán már írtam erről korábban is (most, őszintén szólva, nem emlékszem pontosan), de most megint felmerült bennem ez a játék-nem játék kérdés. Amióta közöm van az IVAO-hoz, amióta van szimulátor-programom, joystick-om, amióta irányíthatok, azóta érzem azt, hogy valahol egy különleges közösség tagja lehetek. Különleges, nem általános dolgokat tanulhattam meg, és úgy érzem, valahol egy "belső körhöz" tartozom... Talán ezért is, meg talán az IVAO magyar divíziójának köszönhető, különleges élmények kapcsán is, egyáltalán nem játéknak fogom fel ezt az egészet. Na jó, persze nem munka... Viszont még nem találtam meg rá az igazán jó megfogalmazást, de tény, hogy nem "csak egy játék".

Mindegy... A lényeg az, hogy ez egy nagyszerű foglalatosság, főleg, ha az ember kellő komolysággal, ésszerű megszállottsággal csinálja (mint bármi mást?). Az is tetszik még, hogy ennek révén érdekes embereket ismerhettem már meg, különleges barátságok születtek általa - és ez nekem nagyon-nagyon fontos :)

Kék eget hát mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr62764307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zebra 2011.03.23. 15:24:39

Remek, komoly játék, de ha lezuhanok, nem vágom külön földhöz magam, hogy valódi sérüléseket szenvedjek. :)

Kayama 2011.03.23. 16:41:59

@Zebra: hihi, még szerencse :D Képzeld, ha a kedves párod egy lezuhanás után elkezdené keresni a fekete dobozodat :D

Egyébként, valami ilyesmire gondoltam a kellő komolyság és az ésszerű megszállottság alatt ;)

Zebra 2011.03.23. 18:03:54

@Kayama: A páromnak így is néha rögzítenie kell a társalgásunk utolsó pár mondatát, hogy bármikor visszajátszhassa, ha nem igazán figyelek a repülők miatt. :)

Na, szóval a játék: régebben kíváncsiságból feltettem egy vonat szimulátort, csak hogy kipróbáljam. A dolog úgy indul, hogy a gőzmozdonyt felfűtjük, ami szénlapátolással jár, gőzt fejlesztünk, mozdony- és szerelvényfék-nyomást ellenőrzünk, vizet szivattyúzunk, bizgentyűt tekerünk, kallantyút nyomkodunk, szerkentyűt húzkodunk, és csak ezek után lehet fütyülni, gőzt adni, fékeket oldani, nyomást fokozni, vízet lefúvatni, hogy megmozduljon az a lökött vonat végre. Ha végre megy a vonat, akkor is kell lapátolni, de közben figyelni kell, hogy az átjáróknál időben sípoljunk, és az állomáson jó helyen álljunk meg.
Na mindezt csak azért mondom el, mert ezt a szörnyedelmet úgy dobtam el, hogy nyoma se maradjon. Nem belefeketedni akarok a játékba, hanem játszani, az pedig olyan, hogy ha akarom megy a vonat, ha akarom sípol, ha akarom, megáll, és megint sípol. A repülőn sem akarok például a jegesedés és annak elhárítási módjai problémakörével foglalkozni, sem anyagfáradással, és a guminyomást sem ellenőrzöm, nagyszerűen elröpködök ezek nélkül.

Takacsi 2011.03.24. 11:10:53

Bár én pont FS-el nem repülök, de kifejezetten élvezem, hogy a KA-50 ben minden működik és nekem kell kapcsolgatni mindent (persze van 1 gombos start, de minek?? :)) és kitalálni, hogy ha valami nem megy akkor mit hagytam ki. Mondjuk, rádiózni nem szoktam ... Nagyon remélem, hogy pl az új IL2-ben is meg kell szenvednem ha repülni akarok :)

Persze bátor vagyok hiszen nincs veszteni valóm! (FS helyett nálam egyébként IL2, ROF, Condor, Lock-on FC2 megy)

Kayama 2011.03.24. 12:31:35

@Takoca: A KA-50 is nagyon szimpatikus "dög", szeretem :) A rádiózás pedig roppant izgalmas dolog (hálózaton repülni, bejelentkezni az irányítóhoz, engedélyeket letudni, menetrendet követni adott esetben) :)

Köszönöm a gondolataidat :)

Kayama 2011.03.24. 12:33:32

@Takoca: Jut eszembe! Hihetetlen jók a fotók az oldaladon!!! Naaaaaaaaaaaaaaaaagyon jók!
süti beállítások módosítása