Kayama 2011.06.06. 17:42

Hallgattam...

... a Pilotshop-on Budapest Approach rádiózását a gépekkel, és a Flightradar-on néztem is a jövő-menő gépeket. Egy kedves hangú irányító hölgy rádiózását kísérhettem figyelemmel. Jól eső kis 'rádióműsor' volt.

Azon tűnődtem, leginkább attól félek, ha felmegyek IVAO-ra repülni, irányítani, hogy egyszerűen nem fogom érteni a külföldi irányítók/pilóták kommunikációját. Nem bízom sem magamban, sem az angolomban... Pedig, ha belegondolok, hallottam már sokszor az IVAO-n is a rádiózást, a fóniát is ismerem (csak kicsit gyakorolni kéne), és igazából amit kell, az minden érthető...

Ez a hölgy szépen, érthetően, határozottan mondja/mondta az utasításokat, amit kellett. A pilótákat is értettem, függetlenül attól, hogy Malév, AirFrance, vagy BA, vagy bármilyen más nemzetiségű légitársaság/pilóta került a rádióadó végére...

Hallgattam a rádiózást. Irányítani szeretnék... Meg repülni... Meg KOMMUNIKÁLNI... Tudom, legnagyobb részt csak rajtam múlik... Mégis...

A Pilotshop nagyon tetszik... Ahogy ma hallgattam az Approach adását, azon is eltűnődtem, mekkora élmény lenne egyszer bejutni oda, csendben, némán figyelni, ahogy dolgoznak... Ahogy végzik a dolgukat, irányítják a gépeket... Csak annyi, hogy egyszer bekukkanthassak... (Ferihegyen, a Toronyban már járhattam! Az sem volt kis élmény!!! Sőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőt!!!)

Jó lenne már annyira gyakorlottnak lenni, hogy bármikor, fejből menjen a kommunikáció... A szeparáció egyszercsak beleugrott a fejembe, azt már egy életre tudni fogom :) Ny/É/Páros, K/D/Páratlan... Fejembe ugorhatna a fónia is, és az önbizalom is :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr772962185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RZoli86 2011.06.07. 17:03:23

"Ny/É/Páros, K/D/Páratlan"
Biztos? Én egyszerűen így jegyeztem meg: "a páratlan páros". 0-180 fokig páratlan, 180-360 között páros. Persze ez csak RVSM-re igaz. :)

Kayama 2011.06.07. 17:14:57

@RZoli86: Ha gondolod, kifejtem pontosan, hogy nekem hogy került a fejembe, de, igen, biztos :)

RVSM-re az igaz, hogy (amennyiben jól tudom) FL410 fölött kétezer lábanként vált a páros-páratlan, CVSM (NORVSM) esetén FL290-től van a kétezer lábas szeparáció :)
süti beállítások módosítása