2009.11.28. 11:03
Kiruccanás
Tegnap este kiruccantam Djiboutiba. Pontosabban Djibouti-Dire Dawa utat tettem meg. Repültem egyet, gyakorlási céllal. A rádiónavigációs tájékozódás állt többek közt a középpontban. Azt hiszem, kezdek ráérezni a VOR navigáció rejtelmeire. Kezdek nem félni tekergetni, állítgatni a műszert, ezáltal odatalálni, ahová indultam. A műszerek segítségével még az irány is megvolt.
Szép környék, nyugodt légtér, gyakorlásra ideális. Mondhatni, csend, béke és nyugalom.
Igyekeztem felkészülten nekiugrani a repülésnek, megnéztem a térképet, elterveztem az irányt, felírtam a kezdő és célreptér főbb adatait (inkább a cél- és kitérő repterekét), pályairányt, a pálya magasságát, az adó frekvenciáját, de még az adó által kibocsátott morzejeleket is... Nem feledkeztem meg arról sem, hogy a 122.8MHz-es csatornán jelezzem (mivel irányítatlan légtérben ügyködtem), mire is készülök (gurulás, pályára felállás, felszállás... megközelítés, pályaelhagyás), és nem feledkeztem meg a transzponderről sem.
Azon viszont meglepődtem, hogy egyszer csak ott volt előttem a leszállópálya. Ugyanis egyszer csak odaértem... Igaz, a földet érés kicsit keményre sikerült, mert magasabban voltam talán a tervezettnél, vagy a pálya jött túl korán :D De leszálltam, nem törtem össze a gépet sem...
A lényeg azonban, hogy kezdek ráérezni a VOR navigációra.
Egy-két képet is prezentálok a tegnapi utamról. Mivel Djibouti-ról már korábban raktam be képet, ezt most kihagyom, viszont Etiópiáról, Dire Dawa elhelyezkedéséről itt egy térkép.
Repülésemről két másik kép. Az első, ahogy "kinéztem a levegőben", a másik, ahogy "kinéztem a gépből" ;)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.