Kayama 2009.11.28. 11:03

Kiruccanás

Tegnap este kiruccantam Djiboutiba. Pontosabban Djibouti-Dire Dawa  utat tettem meg. Repültem egyet, gyakorlási céllal. A rádiónavigációs tájékozódás állt többek közt a középpontban. Azt hiszem, kezdek ráérezni a VOR navigáció rejtelmeire. Kezdek nem félni tekergetni, állítgatni a műszert, ezáltal odatalálni, ahová indultam. A műszerek segítségével még az irány is megvolt.

Szép környék, nyugodt légtér, gyakorlásra ideális. Mondhatni, csend, béke és nyugalom.

Igyekeztem felkészülten nekiugrani a repülésnek, megnéztem a térképet, elterveztem az irányt, felírtam a kezdő és célreptér főbb adatait (inkább a cél- és kitérő repterekét), pályairányt, a pálya magasságát, az adó frekvenciáját, de még az adó által kibocsátott morzejeleket is... Nem feledkeztem meg arról sem, hogy a 122.8MHz-es csatornán jelezzem (mivel irányítatlan légtérben ügyködtem), mire is készülök (gurulás, pályára felállás, felszállás... megközelítés, pályaelhagyás), és nem feledkeztem meg a transzponderről sem.

Azon viszont meglepődtem, hogy egyszer csak ott volt előttem a leszállópálya. Ugyanis egyszer csak odaértem... Igaz, a földet érés kicsit keményre sikerült, mert magasabban voltam talán a tervezettnél, vagy a pálya jött túl korán :D De leszálltam, nem törtem össze a gépet sem...

A lényeg azonban, hogy kezdek ráérezni a VOR navigációra.

Egy-két képet is prezentálok a tegnapi utamról. Mivel Djibouti-ról már korábban raktam be képet, ezt most kihagyom, viszont Etiópiáról, Dire Dawa elhelyezkedéséről itt egy térkép.

Repülésemről két másik kép. Az első, ahogy "kinéztem a levegőben", a másik, ahogy "kinéztem a gépből" ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr671558197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása