Kayama 2010.06.19. 08:11

Spektrum

Szombat reggelenként - 8 részben - kanadai vadászpilóták kiképzésének menetét mutatja be a Spektrum. Múlt héten botlottam bele ebbe a műsorba, és már akkor is beleragadtam. Tegnap este már célzottan kerestem rá a műsorújságban - azonban az elejéről reggel lemaradtam. (Nem jól állítottam be a műsorrögzítést...)

Azt hiszem, végzetesen beleszerettem ebbe a világba. De az teljesen egyértelmű számomra, hogy e sokak által (így általam is) csodált világ nagyon-nagyon-nagyon kemény. Már a múlt heti részben is láttam, vannak olyan emberek, akik mindent egy lapra tesznek fel azért, hogy vadászpilótává váljanak - és néha egy apró(?) probléma, egy mentális blokk dönti romba az álmaikat, még akkor is, ha egyébként a kiképzők szerint érzékük, tehetségük van a repüléshez...

Mondjuk, tény, hogy a tét a gépek miatt is nagy, hiszen meglehetősen drága repülőgépekről (többek közt Hornetekről) van szó, és az emberélet sem igazán mérhető pénzben. Érthető a szigorúság, viszont, ahogy a múltkori részben is láttam, az igazán tehetséges, ám valami miatt ezen a kiképzésen elbukó növendéknek a következő pilóta-képzésen újabb lehetőséget biztosítanak. A lehetőség tehát adott...

A mai részben bevetés-gyakorlatot (is) figyelhettünk meg... Az is kiderült, hogy nem könnyű a gép orrát a horizont alatt tartani, úgy, hogy közben körbe-körbe - és leginkább hátrafelé? - nézve keressük a másik gépet. Az is kiderült, hogy az emberi szervezet nem terhelhető a végtelenségig 4-5-6 G nehézségi erővel szemben, így viszonylag fiatalon  (harminc-negyven évesen) fejezik be pilóta-pályafutásukat a kiválasztottak. Napi 12-14 órákat repülni nem is olyan egyszerű...

Különleges - és különlegesen nehéz - világ ez a valóságban, de a szimulátorok világában is, ha igazán komolyan vesszük. Érdemes kipróbálni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kayama.blog.hu/api/trackback/id/tr302092991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása